Канон святым сорока мученикам Севастийским

Канон святым сорока мученикам Севастийским

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Боговенча́нный по́лк пою́ му́чеников Христо́вых, богодухнове́нными пе́сньми, четыредесятиле́тнюю па́мять све́тло торжеству́яй, я́ко просла́вися.

На земли́ всего́ отве́ргшеся именова́ния, изво́лиша четы́редесяте христоиме́нное зва́ние, и́мже ны́не в вы́шних живу́т.

Су́щии во Христе́, пло́ть и ми́р возненави́девше, ве́тхаго у́бо челове́ка совлеко́стеся со привре́менною оде́ждею, во оде́жду же нетле́ния облеко́стеся.

Богоро́дичен: Кто́ изрещи́ Твое́ по досто́инству возмо́жет па́че сло́ва зача́тие? Бо́га бо родила́ еси́ пло́тию, Пречи́стая, на́м я́вльшагося, Спа́са все́х на́с.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщве́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Во́инство, и жи́знь, и красоту́ теле́с, и бога́тство пренебре́гше, благосла́внии четы́редесять Христа́ вме́сто все́х насле́доваша.

Ка́мением неща́дно четы́редесяте повеле́нием бие́ми мучи́телевым, мета́ния Бо́жиим Ду́хом на повелева́ющия возвраща́хуся.

Глаго́лаше на самаго́, мучи́телевыми устна́ми зми́й созда́вшаго хулу́, но того́ богобо́рная уста́ на му́ченики ка́меньми сокруша́ются.

Богоро́дичен: Без се́мене во утро́бе Бо́га зача́ла еси́ и ро́ждши несказа́нно вопло́щшася, на Него́же зре́ти не сме́ют, Чи́стая, небе́сныя си́лы, Присноде́во.

Седа́лен, гла́с 8.

Христу́ вво́инившеся му́ченически, врага́ низложи́вше страда́льчески, де́лы испо́лнисте проро́ка глаго́лы: сквозе́ бо о́гнь и во́ду му́жески проидо́сте, поко́й обре́тше, жи́знь нетле́нную. Те́мже небе́сными укра́шшеся венцы́, с ли́ки веселите́ся безпло́тных, блаже́ннии страстоте́рпцы прехва́льнии, моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х, и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щихтися, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния, и просла́вих Тя́, Еди́не Человеколю́бче.

Умовре́дуете, — глаго́лаху страда́льцы, — стра́нную тщету́ всу́е простира́юще, пребезбо́жнейшии.

Изощре́ны мечи́, и зве́ри, и о́гнь, и кре́ст святы́м Христо́вы гони́тели простира́ху.

Стра́шен на́м, — глаго́лаху страда́льцы, — о́гнь гее́нский, ны́нешняго же, я́ко клевре́та, не убои́мся.

Да отъя́ты бу́дут ру́ки, сожже́на же бу́ди нога́, — святи́и вопия́ху, — нетле́нны бо сия́ па́ки прии́мем.

Богоро́дичен: Мо́лим Тя́, Пречи́стая, Бо́га безсе́менно заче́ншую, при́сно моли́тися за рабы́ Твоя́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю, и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Неи́стовством пребезу́мным гони́телей, страда́льцы под возду́хом на сту́дени обноществова́ти осуди́вшеся, воспева́ху пе́ние Бо́гу благода́рственное.

Ра́дующеся четы́редесяте Христо́вы му́ченицы, боле́зненный претерпе́вше ле́д, во е́зере стоя́ще, наде́ждею Боже́ственных венце́в укрепля́еми.

Сме́х предлага́ется четы́редесятем Христо́вым му́чеником, уда́влен бы́в пре́жде гнездя́щийся в вода́х зми́й, пагуборо́дныя бо кре́пости лиши́ся.

Богоро́дичен: Тебе́, ро́ждшей Христа́, все́х Зижди́теля, зове́м: ра́дуйся, Чи́стая; ра́дуйся, возсия́вшая Све́т на́м; ра́дуйся, вме́щшая Бо́га Невмести́маго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Ра́достне началозло́бный восхити́, я́ко от двоюна́десяти Иу́ду окая́ннаго, и от Еде́ма челове́ка, от четы́редесяти отпа́дшаго.

Безсту́ден сы́й, всу́е шата́яся, я́коже бо разбо́йником и Матфи́ем пе́рвее, та́ко и ны́не мучи́тель стрегу́щаго зва́нием осуди́ся.

Суему́дренный и рыда́ния досто́ин, и́же живото́в обои́х погреши́, огне́м бо раста́яся и ко огню́ оты́де негаси́мому.

Богоро́дичен: Неискусому́жно, Де́во, родила́ еси́ и ве́чнуеши Де́ва, явля́ющи и́стиннаго Божества́, Сы́на и Бо́га Твоего́, о́бразы.

Конда́к, гла́с 6.

Все́ во́инство ми́ра оста́вльше, на небесе́х Влады́це прилепи́стеся, страстоте́рпцы Госпо́дни четы́редесять, сквозе́ о́гнь бо и во́ду проше́дше, блаже́ннии, досто́йно восприя́сте сла́ву с небе́с и венце́в мно́жество.

И́кос:

На престо́ле непристу́пнем седя́щему, просте́ршему не́бо, я́ко ко́жу, и зе́млю утверди́вшему, и собра́вшему во́ду в со́нмы и́х, вся́ от не су́щих сотво́ршему бы́ти и все́м подаю́щу дыха́ние и живо́т, прие́млющему от арха́нгел пе́ние, и от а́нгел покланя́емому, и от все́х сла́вимому, Христу́ Вседержи́телю, Зижди́телю и Бо́гу на́шему, припа́даю, недосто́йный, принося́ мое́ моле́ние, сло́ва благода́ти прошу́: да возмогу́ благоче́стно воспе́ти и а́з святы́я, я́же Са́м показа́в победи́тели, дарова́в и́м сла́ву с небе́с и венце́в мно́жество.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ужасе́ся, зря́ венцы́, стра́ж четы́редесяти, и, отри́нув любожи́зненное, впири́ся раче́нием явле́нныя Твоея́ сла́вы, и с му́ченики поя́ше: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В ба́ню прите́к душетле́нну, умерщвля́ется жизнолю́бный; христолю́бец же, хи́щник изря́днейший ви́денных бы́в, я́коже в ба́ни нетле́ния с му́ченики поя́ше: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Огню́ мы́сленному, возже́ну во уме́х четы́редесяти, многоко́зненное нече́ствующих попаля́шеся безу́мие, я́коже не́кий во́ск та́емь. Тебе́ же, Христе́, воспева́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́ко зело́ светла́, благоле́пна же, Христе́, Креста́ Твоего́ си́ла, проти́вными венцы́ плету́щи четы́редесятим му́чеником. Во́ду бо и о́гнь проше́дше, в нетле́нии зову́т: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Тя́ купину́ Моисе́й в горе́ Сина́йстей огнепали́мую, Чи́стая, предзря́ше, поне́сшую неопа́льно нестерпи́мую зарю́ неизрече́ннаго Существа́, соедини́вшагося дебельству́ пло́ти, еди́ныя в не́й святы́х Ипоста́сей.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго, и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Неи́стовно страда́льцем поусти́в вра́г вся́ко зда́ние, все́ми постыде́ся, четы́редесять бо непреста́нно пою́т Го́спода и превозно́сят во вся́ ве́ки.

Неми́лостивно за Христа́ теле́с ва́ших у́ды сокру́шшеся, всесожже́ние боже́ственно принесо́стеся Бо́гу, со а́нгелы при́сно лику́ете, му́ченицы, пою́ще Христа́ во ве́ки вся́.

Кре́постию смы́сла, его́же роди́, на ра́мена взе́мши, христолюби́вая ма́ти, благоче́стия пло́д прино́сит, с му́ченики му́ченика, священноде́йству Авраа́мову подо́бящися.

К непреста́нней жи́зни правоте́чно, о сы́не, твори́ ше́ствие, — христолюби́вая ма́ти христолюби́вому де́тищу вопия́ше, — не терплю́ тебе́ второ́е, Подвигополо́жнику Христу́ яви́тися.

Богоро́дичен: И́же в не́дрех О́тчих неразде́льно же Сы́на седя́щаго, в веще́ственнем чре́ве Твое́м все́льшася, Чи́стая, пое́м, Де́во Богоневе́сто, и превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

За Христа́ обнажи́вшеся и ка́мением бие́ни бы́вше, возду́шную претерпе́сте зи́мность, водны́й ле́д и сокруше́ние уде́с и, огне́м опа́льшеся, в ре́чней сия́ете быстрине́ издале́ча, я́коже свети́ла, му́ченицы четы́редесяте.

Же́зл си́лы Боже́ственныя, кре́ст стяжа́вше, вопия́ху Христу́ страда́льцы четы́редесяте: Влады́ко Всеси́льный Победи́телю, руко́ю Твое́ю да венча́емся, да вси́ тя́ пе́сньми непреста́нно велича́ем.

Я́ко боле́знен у́бо ле́д, я́коже зело́ безме́рна лю́тость, ю́же претерпе́сте, мра́за, но сла́док ра́й; Авраа́мова бо не́дра патриа́рха гре́ют ва́с в се́лех ве́чных, му́ченицы четы́редесяте.

Победи́вше страда́ньми и венцы́ прии́мше от боже́ственныя Влады́чни десни́цы, ны́не дарова́ти моли́теся ми́р ми́ру, и на́м спасе́ние, му́ченицы четы́редесяте.

Богоро́дичен: Неве́сто Ма́ти Де́во, а́нгельская мно́жества Твоего́ мо́лят Сы́на, приими́ моле́ние на́ше, еди́на наде́жде ве́рных, и ми́р ми́ру, и на́м спасе́ние, Тебе́ лю́бящим, да́руй.

Свети́лен.

Десяти́цу четверочи́сленную, победоно́сный по́лк, во́инство святы́х му́ченик воспои́м досто́йно, огне́м бо, и сту́дению, и водо́ю посрами́ша вражде́бных полки́ и от Христа́ Спа́са венцы́ прия́ша сла́вы.

Сла́ва: Ли́к четверодесяточи́сленный му́чеников четы́редесяти, Пребоже́ственныя Тро́ицы доброде́телей четвери́чных огня́, возду́ха, воды́ и земли́, стихи́й четы́рех, пе́сньми боже́ственными да воспое́тся, я́ко за Христа́ пострада́вший, все́х Влады́це.

И ны́не: Влады́ку всея́ тва́ри ро́ждши, Ма́ти Де́во, и вся́ческих, я́ко су́щи Отрокови́ца, о Влады́чице Богоро́дице, страсте́й мучи́тельствующих мя́ исхити́ и проводи́ к милосе́рдия осия́нию и к прекра́сной Па́сце воскре́сшаго Сы́на Твоего́.

Вам понравилась молитва - оцените?

Есть молитвы, которые одинаково важны для всех верующих и для католического и православного христианина   Отче Наш  Радуйся Мария  Псалом 90  Молитва Символ Веры
Джерело Яндекс.Метрика Твоя Библия: Библия, ответы на вопросы, христианская библиотека. Каталог Христианских сайтов Каталог Православных сайтов Маранафа: Библия, словарь, каталог сайтов, форум, чат и многое другое. Рейтинг@Mail.ru