Тропари великомученикам, священномученикам, преподобномученикам, мученикам

 Победоноснаго Воскресения / истинноименитая наречена

еси, / мученице Христова, / победы на враги поставила еси мук терпением,

/ Христа ради, Жениха твоего, / Егоже возлюбила еси. / Того моли спасти

души наша.

, глас 2:

Во искушениих и скорбех сущии,/ к твоему храму притекающе,/

приемлют честная дарования/ от живущия в тебе Божественныя благодати,

Анастасие:/ ты бо присно миру точиши исцеления.

, глас 4:

Истинною бо Христовою верою / утверждься, страстотерпче, / мучителя

злочестива царя / победил еси со идольским того возношением. / Тем от

Царя Великаго, вечно царствующаго, / пресветлым венцем победным одарен

бысть, / вся исцеляяй болящия и призывающия тя, Артемие великий, / моли

Христа Бога / спасти души наша.

, глас 4:

Агнице всеблаженная Варваро, / Божественне озарившися светом Святыя

Троицы Трисолнечным / и в купели ут вердившися в побеждение лести отеческия,

/ веру исповедала еси Христову. / Тем, всечестная, свыше благодать тебе

дарова Бог, / исцеляти недуги и болезни вся. / Егоже моли, великомученице,

да спасет души наша.

Ин тропарь, глас 8:

Варвару святую почтим:/ вражия бо сети сокруши,/ и яко птица избавися

от них,/ помощию и оружием Креста, всечестная.

Кондак, глас 4:

В Троице благочестно певаемому/ последовавши Богу, страстотерпице,/

идольская притупила еси чтилища,/ посреде же подвига страдальчествующи,

Варваро,/ мучителей прещения не устрашилася еси, мужемудренная,/ велегласно

поющи присно:/ Троицу чту, Едино Божество.

,

глас 4:

Яко пленных свободитель и нищих защититель, / немощствующих врач, Царей

поборниче, / победоносче велико мучениче Георгие, / моли Христа Бога

/ спастися душам нашим.

Ин тропарь, глас тойже:

Подвигом добрым подвизался еси, страстотерпче Христов,/ верою, и мучителей

обличил еси нечестие,/ жертва же благоприятна Богу принеслся еси,/ темже

и венец приял еси победы,/ и молитвами, святе, твоими всем подаеши прегрешений

прощение.

Кондак, глас 8:

К возбранному и скорому заступлению твоему прибегше вернии,/ молим

избавитися, страстотерпче Христов, от соблазн вражиих,/ воспевающим

тя, и всяких бед и озлоблений, да зовем:/ радуйся, мучениче Георгие.

Ин кондак, глас 4:

Возделан от Бога показался еси благочестия делатель честнейший,/ добродетелей

рукояти собрав себе,/ сеяв бо в слезах, веселием жнеши,/ страдальчествовав

же кровию, Христа приял еси,/ и молитвами, святе, твоими всем подаеши

прегрешений прощение.

(На освящение церкви вмч. Георгия в Киеве),

глас 4:

Днесь блажат тя мира концы, / Бо жественных чудес исполншеся, / и земля

радуется, напившися крове твоея. / Хри стоименитии же людие града Киева

/ освящением Божественнаго храма твоего / радостию возвеселишася, /

страстотерпче Георгие, / сосуде избранный Святаго Духа, угодниче Христов.

/ Егоже моли с верою и мольбою приходящим во свя тый твой храм / дати

очищение грехов, / умирити мир и спасти души наша.

Димитрию Солунскому,

глас 3:

Велика обрете в бедах / тя поборни ка вселенная, страстотерпче, / языки

по беждающа. / Якоже убо Лиеву низложил еси гордыню, / и на подвиг дерзновенна

сотворив Нестора, / тако, святе Димитрие, / Христу Богу молися / даровати

нам велию милость.

,

глас 4:

Жениха твоего Христа возлюбивши / и свещу твою светлу уготовльши, /

добро детельми возсиявши, всехвальная Евфимие, / тем возшла еси с Ним

на брак, / ве нец страдания от Него приемши. / Но от бед избави нас,

/ чтущих верою память твою.

,

глас 4:

Добродетельми, яко лучами солнечными, / просветила еси неверныя мудре

цы. / И, якоже пресветлая луна ходящим в нощи, / неверия тьму отгнала

еси / и царицу уверила еси, / вкупе же и мучите ля обличила еси, / Богозванная

невесто, блаженная Екатерино, / желанием вос текла еси в Небесный чертог

/ к прекрасному Жениху, Христу, / и от Него царс ким венцем венчалася

еси: / Емуже, со Ан гелы предстоящи, / за ны молися, / творящия пречестную

память твою.

,

глас 4:

Мучении странноужасными и добле стию терпения / всех преудивил еси,

мно гострадальне, / над коимждо составом удеси резания, / благодарны

мольбы пре дивне изрекл еси Господу. / Тем, во стра дании твоем венец

прием, / к Престолу возшел еси Небеснаго Царя Христа Бога, Иакове, /

Того моли спасти души наша.

, Сочавскому,

глас 4:

Житие на земли добре окормляя, страдальче, / милостынями, и частыми

молитвами, и слезами, / паки же ко страданию мужески устремився, / персское

обличил еси нечестие. / Темже Церкве был еси утверждение / и христиан

похвало, / Иоанне приснопамятно.

Мине,

глас 4:

Яко Безплотным собеседника / и страстотерпцем единовсельника, / сошедшеся

верою, Мино, восхваляем тя, / мира мирови испроси / и душам нашим велия

милости.

Никите Готфскому,

глас 4:

Крест Христов яко некое оружие усердно восприим, / и к борению врагов

притекл еси, / и за Христа пострадав, / последи огнем священную твою

душу Господу предал еси, / отонудуже и даров исцеления от Него сподобился

еси прия ти, / великомучениче Никито. / Моли Христа Бога, спастися душам

нашим.

Николаю Софийскому,

глас 3:

Зарею Духа обогатився, славне, / и оттуду восприим дерзновение, / исповедал

еси на судищи мужески Троицу Единосущную, / тмже и камением побиваемь,

/ не покорился еси. / Огнем же сожигаемь, / обличил еси прелесть безбожных,

/ многострадальне святе Николае. / Сего ради молим тя: / испроси душам

нашим / велию милость.

,

глас 3:

Страстотерпче святый и целебниче Пантелеимоне, / моли милостиваго Бога,

/ да прегрешений оставление / подаст душам нашим.

:

Величаем тя, / страстотерпече святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне,

/ и чтим честная страдания твоя, / яже за Христа / претерпел еси.

,

глас 4:

Воинствословием истинным, страстотерпче, / Небеснаго Царя воевода предобрый

был еси, Феодоре, / оружиями бо веры ополчился еси мудренно / и победил

еси демонов полки, / и победоносный явился еси страдалец. / Темже тя

верою / присно ублажаем.

,

глас 2:

Велия веры исправления / во источнице пламене, яко на воде упокоения

/ святый мученик Феодор радовашеся, / огнем бо всесожжегся, / яко хлеб

сладкий Троице принесеся. / Того молитвами, Христе Боже, / спаси души

наша.

Тропари священномученикам

Александру (Хотовицкому), протопресвитеру,

глас 6:

Кротость и смирение стяжавый, / любовь Христову пастве своей показал

еси / в годину огненных искушений Церкве Российския / и, яко пастырь

добрый, душу свою за Него положил еси. / Молися о нас, священномучениче

Александре, / просветити души наша.

Антипе, еп. Пергама Асийского,

глас 4:

Идольския лести упразднил еси, Антипо, / и диавольскую поправ силу,

/ пред богоборцы дерзновенно Христа исповедал еси: / темже со ангельскими

чины в вышних водворяяся, / Владыце всех славословие принося, / и о

нас молебное благодарение предлагаеши, благодать цельбы даруя. / Сего

ради тя чтим, священномучениче Антипо: / моли Христа Бога, / да спасет

души наша.

Афиногену, еп., и десяти ученикам его,

глас 8:

Священный Богу Афиноген, в жертве служитель, / священное ученик своих

принесе Христу заколение, / пастырь со словесными овцами иде в Небесную

ограду. / победив сверепеющия неверием языки. / Мученик Твоих молитвами,

Христе Боже, / спаси стадо Твое от волков, губящих е.

Вениамину, митр. Петроградскому и Гдовскому,

глас 1:

Светильник всесветлый во граде святаго Петра явился еси, / пастырю

добрый, священномучениче отче Вениамине. / Любовь и милосердие в сердцах

верных насаждая, / благотворити призывал еси терпящим глад и нищету.

/ Сего ради и мы к тебе прибегаем / и с верою вопием ти: / моли Милостиваго

Бога, / отечество наше в Православии и благочестии утвердити, / мир

Церкви даровати / и душам нашим велию милость.

Владимиру, митр. Киевскому и Галицкому,

глас 2:

Веры православныя непорочный блюстителю / и заповедей Христовых усердный

исполнителю, священномучениче Владимире, / Христа всем сердцем возлюбив,

паству твою добре упасл еси, / незлобиво мученическую смерть приял еси.

/ Сего ради в вечной славе пребывая, / моли спастися душам нашим.

Григорию V, патриарху Константинопольскому,

глас 7:

Святителю и мучениче Григорие, / за люди твоя душу положивый / и в

светоносный день Христова Воскресения пострадавый, / молися Страдавшему

за ны и Воскресшему / Церковь Православную незыблему всегда хранити,

/ пастве же твоей и Русстей земле, святыя мощи твоя с любовию лета многа

хранившей, / даровати мир и велию милость.

, еп. Афинскому,

глас 4:

Благости научився и трезвяся во всех, / благою совестию священнолепно

оболкся, / почерпл еси от сосуда избраннаго неизреченная / и, веру соблюд,

равное течение совершил еси, / священномучениче Дионисие, / моли Христа

Бога / спастися душам нашим.

Дорофею, еп. Тирскому,

глас 5:

Нищелюбием обогатився / и милость воздержания источив, / наслаждения

Царствия Небеснаго сподобися, / страдальчески беды приим по стаде своем,

/ и апостолом обретеся ссельник, / отче священномучениче Дорофее, /

моли Христа Бога / спастися душам нашим.

Еразму Охридскому,

глас 4:

Преподобно житие твое прошед, мудре, / светлым украсился еси хитоном

священства. / Проливая же кровь мученичества, Еразме, / сподобился еси

свыше мздов нелестных / и, предстоя Троице, молишися о нас, воспевающих

тя.

и всея Руси,

чдтв., глас 4:

Российския земли первопрестольниче / и неусыпный о ней к Богу молитвенниче!

/ За веру Христову и паству твою душу свою положив, / царей наших державу

утвердил еси / страну нашу от нечестия избавил еси. / Темже вопием

ти: / спасай нас молитвами твоими, священномучениче Ермогене, отче наш.

Тому же святому (Прославление),

глас 4:

Приспе день светлаго торжества, / град Москва радуется, / и с ним Русь

Православная ликовствует / песньми и пеньми духовными: / днесь бо священное

торжество / в явлении честных и многоцелебных мощей / святителя и чудотворца

Ермогена, / якоже солнце незаходимое возсия светозарными лучами, / разгоняя

тьму искушений же и бед / от вопиющих верно: / спасай нас, яко предстатель

наш, великий Ермогене.

Ермолаю, иерею Никомидийскому,

глас 1:

Миром благодати помазан, / преблаженне отче Ермолае / иерей Бога Вышняго

явился еси / и благочестия светлый проповедник, / мученик же твердый

и безмездный врач притекающих к тебе. / Слава Давшему тебе крепость,

/ слава Венчавшему тя, / слава Действующему тобою всем исцеления.

Ермолаю, Ермиппу и Ермократу, иереям Никомидийским,

глас 8:

Троицы провозвестницы, / троице мучеников честная, / идольское нечестие

обличившии / и тьмочисленнаго врага сокрушившии, / ныне, со Христом

царствующе, молите, / священный Ермолае со Ермиппом и Ермократом славным,

/ яко да и наша враги победим / и приимем от Царя всех, Бога, вечный

живот / и венец нетленный.

Игнатию Богоносцу,

глас 4:

Апостольских нравов подражателю / и престола их снаследниче, / архиереев

удобрение / и мучеников славо, Богодухновенне, / на огнь, и меч, и звери

дерзнул еси веры ради / и, слово истины исправляя, / до крове пострадал

еси, священномучениче Игнатие, / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

Иерофею, еп. Афинскому,

глас 4:

Благости научився и трезвяся во всех / благою совестию священнолепно

оболкся, / почерпл еси от сосуда избраннаго неизреченная / и, веру соблюд,

равное течение совершил еси, / священномучениче Иерофее. / Моли Христа

Бога / спастися душам нашим.

Иоанну Петроградскому, протоиерею, глас 1:

Любовию к Богу распаляемь, / жизнь свою мученически за Христа и ближних

положил еси, / сего ради венец правды от Него приял еси. / Моли Всеблагаго

Бога, священномучениче Иоанне, Церковь Святую сохранити в мире / и спасти

души наша.

Иосифу Астраханскому, митр.,

глас 6:

Подвигом добрым подвизався, / жизнь твою страданиями за правду увенчав,

/ преселился еси в Небесныя обители, / идеже предстоя Престолу Святыя

Троицы, / моли, святителю Иосифе, / граду Астрахани и отечеству нашему

в мире спастися.

Ипатию, еп. Гангрскому,

глас 4:

Изволением Божественнаго разума / вперив ум свой в Небесныя обители

/ и равно Ангелом житие пожив на земли, / сего ради мучения красоты

венец на своем версе утвердив, / священномучениче Ипатие, / моли Христа

Бога / спастися душам нашим.

Иринею Сремскому,

глас 8:

Жизнь твою целомудренно совершил еси, / ничтоже на земли паче Христа

предпочет, / радуяся, вшел еси на мученическое благославие, / противяся

мучителя повелению, / явился еси венценосец священный, / ибо Христос

возмездие тебе дарова / и всели тя в Царство Небесное.

Исидору, пресвитеру, и иже с ним 72-м в Юрьеве

Лифляндском пострадавшим,

глас 2:

Страстотерпцы Господни блаженнии, / Православную веру Христову со дерзновением

проповедаете / и на судищи учения врагов неправая обличисте, / того

ради и ввержени бысте, святии, / во глубину речную, / души же ваша вселишася

в Небесныя кровы, / идеже со святыми предстояще Престолу Царя всех Бога,

/ молитеся Ему за вся православныя люди, / подвиги ваша честно почитающия.

Иувеналию Рязанскому, архиеп.,

глас 5;

Любимиче паствы Рязанския, / юже от нечестия и безверия ограждая, /

пострадал еси даже до крове, / священномучениче Иувеналие, / молися

о нас Владыце Христу, / да сохранит державу Российскую в мире и благоденствии

/ и спасет души наша.

Кириллу, еп. Гортинскому,

глас 3:

Гласом божественным от темницы изведен, / в Риме братию в божественней

вере утвердил еси, / и, от Ангела глаголы приим о святительстей пастве,

/ во страдании своем паки гласу с Небесе сподобися, / богоповеленный

святителю и страдальче Кирилле, / моли за души наша.

Клименту, еп. Анкирскому,

глас 4:

Лоза преподобства и стебль страдальчества, / цвет священнейший и плод

Богоданный, / верным, всесвященне, присноцветущ, даровался еси, / но

яко мучеников сострадалец / и священноначальников сопрестольник, / моли

Христа Бога / спастися душам нашим.

Клименту, папе Римскому,

глас 4:

Иже от Бога чудодействы / преславно удивляя вселенныя концы мира, /

священный страдальче, / паче естества морю составы водам содеваеши разделение

/ в честней памяти твоей / всегда притекающим усердно в Богозданную

ти церковь / чудесным твоим мощем, / и по всенародном хождении / море

во едино течение чудодетельне твориши, / Клименте предивный, / моли

Христа Бога спастися душам нашим.

Константину (Голубеву), протоиерею,

глас 4:

Украшение священников явился еси Константине, восприем бо крест яко

оружие, / проповедию славною устраняя раскол и ереси, / благовествовал

еси Иисуса Христа глаголя: / спасайтеся от рода сего развращеннаго.

/ Сего ради мученическою кровию обагрися славне, / и ныне радуяся с

лики ангельскими, / моли Христа Бога Церковь Всероссийскую / от ересей

и расколов сохранити / и спасти души наша.

Лукиану, пресвитеру Антиохийскому,

глас 4:

Воздержанием постничества и мучения кровию / ты, стяжав венец неувядаемый,

священномучениче Лукиане, / Антиохийская похвало, / о нас моли Христа

Бога, / творящих святую память твою.

Лукиану Печерскому, в Дальних пещерах,

глас 4:

И нравом причастник, / и престолом наместник апостолом быв, / деяние

обрел еси, Богодухновенне, / в видения восход. / Сего ради, Слово Истины

исправляя, / и веры ради пострадал еси даже до крове, / священномучениче

Лукиане, / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

Макарию, митр. Киевскому,

глас 8:

Божественныя Бескровныя совершая Жертвы, / кровь твою, от безбожных

агарян излиянную, / в жертву непорочную принесл еси Владыце твоему,

Пастыреначальнику Христу. / Егоже моли, молим тя, / пролити гнев на

языки, хотящия браней; / христолюбивое воинство наше на враги укрепи

/ и стадо твое от всяких бед неврежденно соблюди, / тебе бо крепкаго

заступника почитаем, / новый священномучениче российский, / святителю

блаженный Макарие.

Мефодию, еп. Патарскому,

глас 1:

Кровь твоя, мудре, тайно вопиет от земли, / якоже Авелева к Богу, /

Богомудре святителю Мефодие, / ясно проповедавый Божие вочеловечение.

/ Темже и посрамил еси Оригенову лесть, / и преставился еси в Небесный

чертог./ Моли Христа Бога,/ да спасет души наша.

Никите Славянину,

глас 4:

Постнически подвизався / и плоть покорив духу, / вшел еси в тишину

безстрастия, / иерейством же украшен, / за Христа пострадал еси твердейши,

/ Емуже молися о чтущих тя, / священномучениче Никито приснопамятне.

Панкратию, еп. Тавроменийскому,

глас 8:

Яко стрела огнезрачная, / от Верховнаго послан был еси Тавроменийскому

престолу / уязвляти безбожных злочестие, / верных же сердца просвещати,

/ яже боговещанными твоими словесы в вере утвердив / и течение совершив,

пострадал еси до крове, / священномучениче Панкратие, / моли за вся,

поющия память твою.

Петру, архиеп. Александрийскому,

глас 8:

От вышняго суда Христова предстательствова стаду, / на пажитех благожизненных

упасл еси всемудрыми твоими догматы, / отгнав Ария, яко волка некроткаго,

/ вшедшаго в них безбожными учении. / Темже и душу твою положил еси

за них, / пастырь нареклся еси, яко рече Господь, / иерарше Петре блаженне,

/ моли Христа Бога грехов оставление даровати / чтущим любовию ствятую

память твою.

, митр. Крутицкому,

глас 2:

Божиим смотрением к святительскому служению / святым Патриархом Тихоном

призванный, / стаду Христову явился еси / страж неусыпный и защитник

небоязненный, / священномучениче Петре. / Жестокая заточения и дальная

изгнания, / страдания и смерть от богоборцев претерпел еси. / Венец

мученический прияв, / на Небеси ныне радуешися. / Моли милостиваго Бога,

/ да сохранит Церковь нашу от нестроений, / единомыслие и мир людем

Своим дарует / и спасет души наша.

, митр. Петроградскому,

глас 5:

Воинство Царя Небеснаго / паче земнаго возлюбив, / служитель пламенный

Святыя Троицы явился еси./ Наставления Кронштадтскаго пастыря / в сердце

своем слагая, / данная ти от Бога многообразная дарования / к пользе

народа Божия преумножил еси. / Учитель благочестия / и поборник единства

церковнаго быв, / пострадати даже до крове сподобился еси. / Священномучениче

Серафиме, / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

, архиеп. Тверскому,

глас 1:

Хвала Богу и жертва живая / житие твое, священномучениче Фаддее, явися.

/ Постом, бдением и молитвою Небесная дарования приим, / многим добрый

помощник и утешитель бысть. / Пастырскою мудростию и тихостию нрава

украшен,/ лукавства врагов Христовых препобедил еси./ Слава Давшему

тебе во страданиих крепость, / слава, яко мученика, Венчавшему тя, /

слава Действующему тобою всем исцеления.

Харалампию,

глас 4:

Яко столп избранный Церкве Христовой / и светильник присносветлый всея

вселенныя, / премудре показася, Харалампие, / возсия в мире мучением,

/ разруши идольское мракобесие, блаженне, / сего ради явися предстатель

Христу, / молися спастися нам.

Тропари преподобномученикам

Адриану Пошехонскому, Ярославскому,

глас 4:

Христову мученику Адриану тезоименит был еси, преподобне, / многия

труды подъял еси в жизни временней, / обитель иноческую созидая в пустыни,

/ идеже пострадал еси даже до крове от злых разбойник / и мученическую

смерть от них приял еси, / Адриане славне, / чудес благодатию обогатився,

/ предстоиши всех Царю, Христу Богу, / Егоже моли спастися душам нашим.

Александру (Пересвету) и Андрею (Ослябе), Радонежским,

глас 1:

Воини Христолюбивии / страдальцы послушания прехвальнии / Александре

дивный Пересвете и Андрее Ослябей именуемый / Сергия игумена благодатные

наследницы, / Куликовской брани ратницы духовнии / вы бо змия агарянскаго

победисте. / Но и нас своим заступлением не остависте, / телами в храме

Рождества Богородицы почиваете, / душею в превышнем селении пребываете.

/ Молите за весь род русский православный, преподобнии сродницы наши.

Анастасию, диакону Печерскому, в Ближних пещерах,

глас 4:

Плотское, яко безплотный Ангел, возненавидевши препитание, / духовную

во иноческом чину возлюбил еси пищу, / и в нем Боговидцу на Синаи Моисею

/ добрым жития твоего подвигом уподобляяйся, / многими на горе Божией

Печерской возвысился еси добродетельми, / идеже в молении к Вышнему

непрестанно пребывал еси, / ныне же со отцы преподобными Печерскими,

/ аки бисер многоценен, мощми нетленными / в пещере твоими пресветло

сияеши, / а душею со Ангелы пред Престолом Божиим, / святый преподобномучениче

Анастасие, предстоиши, / о нас всегда моляся ко Господу / спастися душам

нашим.

,

глас 4:

Постнически предподвизався на горе, / умная врагов ополчения всеоружием

Креста погубил еси, всеблаженне. / Паки же ко страдальчеству / мужески

облеклся еси, / убив Копронима мечем веры; / и обоих ради венчался еси

от Бога, / преподобномучениче Андрее приснопамятне.

Афанасию Брестскому,

глас 2:

Блажен еси, отче наш Афанасие, / яко верно пожил еси, стоя бодренно

за святую Православную веру, / со умилением присно поя неседальное Пречистей,

/ заповедуя никомуже нарушати Православныя веры святыя,/ пострадав за

свидетельство истины даже до смерти. / Мы же, чтуще святыню твою, /

со дерзновением взываем ти: / отче наш, преподобномучениче Афанасие,

похвало и украшение наше.

Дометию Персянину,

глас 4:

Постнически преподвизався на горе, / умная врагов ополчения всеоружием

Креста погубил еси, всеблаженне. / Паки же ко страдальчеству / мужески

облеклся еси, / убив Копронима мечем веры, / и обоих ради венчался еси

от Бога, / преподобномучениче Дометие приснопамятне.

Евдокии Илиопольской,

глас 8:

Правостию умною душу твою привязавши в любовь Христову, / тленных

и красных и временных забытием претекла еси, / яко Слова ученица, /

пощением страсти первее умертвивши, / страдальчески второе врага посрамила

еси. / Тем Христос сугубых венцев сподоби тя, / славная Евдокие, преподобная

страстотерпице, / моли Христа Бога спастися душам нашим.

Евстратию Печерскому, в Ближних пещерах,

глас 7:

Постником и мучеником явился еси похвала, преподобне Евстратие,/ прежде

бо воздержанием плоть умертвив, / последовал еси Христу, нося крест

свой. / Последи же и сам на крест вознесен быв / и копием в ребра прободен,

/ в руце Божии душу предал еси. / Колесницею огненною возносим на Небеса,

/ сугубо венчался еси от Христа Бога / и Спаса душ наших.

Евфимию Новому, Афонскому, Константинопольскому,

глас 4:

Постнически преподвизався на горе, / умная врагов ополчения всеоружием

креста погубил еси, всеблаженне, / паки же ко страдальчеству / мужески

облеклся еси, / убив Копронима мечем веры / и обоих ради венчался еси

от Бога, / преподобномучениче Евфимие приснопамятне.

Евфимию, Игнатию и Акакию Афонским,

глас 7:

Равночислении Троицы Несозданныя суще, / с лики Ангелов и чины мучеников

/ предстоите вы, радующеся, Престолу Божества, мудрии. / Сего ради причастием

сияние отонуду приемлюще, / источник исцелений верным подаете / и Божественное

просвещение, / мучениче Христов Евфимие со Игнатием мудрым и с Божественным

Акакием, / о нас присно молитеся.

Евфросину Синозерскому, Новгородскому,

глас 4:

От юности твоея вперив ум твой к Богу, / блаженне Евфросине, / мира

же отвергся, / вселился еси в пустыню непроходимую, / и тамо, от Господа

укрепляемь, / в молитвах и пощениих доблественне пожил еси, / и жизнь

твою страдальчески / убиением от сынов противления скончал еси, / сего

ради со преподобными и мученики венчался еси, / с нимиже и ныне предстоиши

Престолу Пресвятыя Троицы. / Сию моли, молим тя, / оставление подати

согрешений наших / и даровати нам велию милость.

Елисавете Феодоровне, вел. кн.,

глас 1:

Смирением достоинство княжеское сокрывши, / богомудрая Елисавето, /

сугубым служением Марфы и Марии / Христа почтила еси. / Милосердием,

терпением и любовию себе предочистивши, / яко жертва праведная Богу

принеслася еси. / Мы же, чтуще добродетельное житие и страдания твоя,

/ яко истинную наставницу усердно просим тя: / святая мученице великая

княгине Елисавето, / моли Христа Бога спасти и просветити души наша.

Иосифу, Сергию, Антонию, Варлааму, Иову и Петру

Раифским, глас 4:

Православия неложнии ревнители и зловредных ересей обличители, / пустыни

Раифския новомученицы святии, / пред богоборцы Христа исповедали есте.

/ Пред Престолом Божиим с преподобными отцами ныне предстоя, / молите

Христа Бога спастися душам нашим.

Корнилию Псково-Печерскому,

глас 6:

Псково-Печерская обитель, / издревле славная чудесы иконы Богоматерни,

/ многия иноки Богови воспита, / тамо и преподобный Корнилий / подвигом

добрым подвизася, / чудную Богоматерь славя, / иноверныя просвещая,

/ иноки и многия люди спасая, / обитель же свою дивно украшая и ограждая.

/ Тамо и мученичества венец / по многих летех пастырства своего доблестне

прият. / Темже воспоим, людие, / Христа Бога и Пречистую Его Матерь

возблагодарим, / яко дарова нам преподобномученика славна / и молитвенника

о душах наших достоблаженна.

Макарию Каневскому, архим. Овручскому, Переяславскому

чдтв., глас 4:

Христу, нас ради с Небес сошедшему, / последовал еси в подвизех твоих,

/ Макарие, отче наш. / Егоже моли о нас, ублажающих тя, / прощение прегрешений

даровати нам, / любовию же и смирением сердца наша озарити / и спасти

души наша.

Тому же святому (Перенесение мощей),

глас 8:

Ко всечестней раце многоцелебных мощей твоих, преподобномучениче Макарие,

/ мы, грешнии, со умилением притекающе, / дар исцеления приемлем: /

ты бо присно источаеши болящим здравие, / печальным утешение / и всех

чтущих тя всякое исполняеши требование, / молящеся Христу Богу спастися

душам нашим.

Параскеве Римской,

глас 1:

Тщание имущи сообразно имени твоему, тезоименитая, / равноимянную тебе

веру в сожительство избрала еси, / Параскево победоносная / темже изливаеши

исцеления и молишися о душах наших.

Стефану Новому, исп.,

глас 4:

Постнически предподвизався на горе, / умная врагов ополчения / всеоружием

Креста погубил еси, всеблаженне, / паки же ко страдальчеству мужески

вооружился еси, / убив Копронима мечем веры, / и обоих ради венчался

еси от Бога, / преподобномучениче Стефане приснопамятне.

Феодору и Василию Печерским, в Ближних пещерах,

глас 1:

Союзом любве связавшеся, преподобнии, / всяк союз козней вражиих попрасте,

/ страдание же и смерть неповинне / от сребролюбиваго князя претерпесте

добле, / тем молим вас, вкупе поживших / и венцы мучения приемших, /

молитеся Господеви о нас, / яко да во мнозей любви, вере и надежди добре

поживше, / всегда ублажаем вас, / Феодоре и Василие добропобеднии.

26-ти преподобномученикам Зографским,

глас 1:

Тревеличайшия светильники, / всех преподобномученик Богоизбранный полк,

/ двадесять и шесть Божественныя обители Зографския отец, почтим, /

прелесть латинскую обличившия / и насильственно во огни скончавшияся;

/ Фому пастыреначальника, священнаго Варсонофия, / достославнаго Парфения

и прочия, подвизавшияся, / сошедшеся, песньми почтим, / сии бо Троицу

Святую / присно о нас умоляют.

Тропари мученикам

Авкту и Тавриону,

глас 4:

Таврион славный и Авкт дивный, огневи противистася и всем инем казнем,

/ молитвами возмогающа; / та убо молением сердца похваляюще,/ верою

пресвятую и честную память ею совершим,/ душам просвещение почерпающа.

Авраамию Болгарскому, Владимирскому чдтв.,

глас 4:

Днесь, благовернии людие, сошедшеся, / восхвалим добляго сего мученика

и страдальца Авраамия, / сей бо, укрепляемь силою Божиею, / душу свою

положи за Христа, / много пострадав от зловерных болгар. / Сего ради

от Господа венец прият / и ныне предстоит Ему / и молится о граде сем

/ и о всех нас, чтущих память его.

Адриану, глас 3:

Богатство неиждивущее вменил еси / веру спасенную, треблаженне, / оставль

отеческое нечестие / и Владыки стопами шествуя, / Божественными даровании

обогатился еси, / Адриане славне; / Христа Бога моли / спастися душам

нашим.

Акиндину, Пигасию, Аффонию, Елпидифору, Анемподисту

и иже с ними, глас 2:

Страстотерпцы Господни, / блаженна земля, напившаяся кровьми вашими,

/ и свята селения, приимшая телеса ваша: / в тризнищи бо врага победисте

/ и Христа со дерзновением проповедаете: / Того яко блага молите спастися,

молимся, душам нашим.

Адриану и Наталии, глас 4:

Мученицы Твои, Господи, во страданиих своих венцы прияша нетленныя от Тебе, Бога нашего: имуще бо крепость Твою, мучителей низложиша, сокрушиша и демонов немощныя дерзости. Тех молитвами спаси души наша.

Александре, царице, глас 4:

Царства земнаго славу презревши, / Единаго Христа, нас ради распятаго,

возлюбила еси / и, Того мужественно исповедающи, / венцем мученическим

увенчалася еси, / всеблаженная царице Александро. / Темже и ныне Престолу

Царя славы на Небесех предстоящи, / молися о спасении душ наших.

Ангели, новомч.,

глас 1:

Лик ангельский, Ангели новомучениче, / и сонмы страстотерпец / восплескаша

выспрь твоему веры ради терпению / и прекословию / и дух твой по благомудрию

возведоша на Небеса / со славою ко Христу Богу нашему.

Андрею Стратилату,

глас 5:

Земнаго сана славу оставив, / Небесное Царство наследовал еси, / кровными

каплями, яко пречудным камением, / нетленныя венцы украсил еси / и ко

Христу привел еси собор страстотерпец. / С лики ангельскими в невечернем

свете / незаходимаго Солнца Христа обрел еси, / святе Андрее Стратилате,

/ Егоже моли с пострадавшими с тобою присно, / да спасет души наша.

Кондак, глас 2:

В молитвах Господеви предстоя,/ якоже звезда солнцу предтекий,/ и желаемое

сокровище Царствия узрел еси,/ радости неизреченныя исполняяся,/ Безсмертному

Царю в бесконечныя веки,/ от Ангел беспрестани хвалимому поеши,/ Андрее

Стратилате:/ с нимиже молися непрестанно о всех нас.

Антонию, Иоанну и Евстафию Литовским,

глас 4:

Иже земных чести и славы отвергшеся, / доблии и честнии страдальцы,

/ ве­ры ради крепко и мужественно муки претерпесте, / на смерть себе

вдавше за Живот всех – Владыку. / Темже и Христос преславно столпом

облачным / с Небесе вас озари / и почестьми и венцы от Престола славы

венча. / Со Ангелы Тому предстояще, / молите спастися душам нашим.

Ин тропарь, глас тойже:

От корене неплодна, преблаженнии,/ возрастивше Православныя веры ветви,/

первомучеником тезоименитии явистеся,/ злаго бо и нечестиваго князя

ярости не убоястеся,/ повелевающа Христа отрещися./ Сего ради мученическия

венцы приемше,/ и со Ангелы Престолу Владычню предстояще,/ о нас молитеся,

преблаженнии,/ православно чтущих святую память вашу.

Кондак, глас 3:

Отеческую прелесть оставльше, святии,/ приведостеся Христови,/ всем

души усердием стасте мужемудренно до смерти./ Темже и взясте победы

почесть воистину,/ о всех Владыку нашего непрестанно моляще.

Арефе и с ним 4299-ти,

глас 1:

Мужествовавше во Христе противу безбожнаго царя, / мученицы святии,

/ и того неверие иудейское во Христа обличивше, / прияша мук томление

и главам усечение; / тем восхвалиша тя Ангели, / и верных роди тя прославляют,

Арефо, / и пострадавших с тобою, / яко молящихся присно о душах наших.

Бояну, кн. Болгарскому,

глас 4:

Якоже Авель, от суда братняго смерть приял еси / и кровь твою пролиял

еси за Искупившаго ны честною Своею Кровию. / От земнаго же к Небесному

преставився Царствию, / княже и мучениче ЕнравотеБояне, / моли Царя

царей о нас, присных твоих.

Вере, Надежде, Любови и матери их Софии,

глас 4:

Торжествует Церковь первородных, / и свеселится приемля матерь о чадех

веселящуюся, / яже яко мудрости тезоименитая / тройственным богословским

добродетелем равночисленныя породи. / Тыя с мудрыми девами зрит уневестившияся

Жениху Богу Слову, / с нею и мы духовне в памяти их свеселимся, глаголюще:

/ Троицы поборницы, / Веро, Любве и Надеждо, / в вере, любви и надежде

утверждайте нас.

Кондак, глас 1:

Софии честныя священнейшия ветви, Вера и Надежда и Любовь, показавшеся,/

мудрость обуиша еллинскую благодатию,/ и пострадавше, и победоносицы

явившеся,/ венцем нетленным от всех Владыки Христа увязошася.

Вонифатию, глас 4:

К сословию послан мучеников, / мученик был еси истинен, / пострадав

за Христа крепчайше, всехвальне, / мощми же возвратился еси верою пославшей

тя, / Вонифатие блаженне, / моли Христа Бога / прияти нам грехов прощение.

Кондак, глас 4:

Священие непорочное самовольне Тебе привел еси,/ Иже от Девы тебе ради

родитися Хотящему,/ святе венченосче, премудре Вонифатие.

Гавриилу Белостокскому, младенцу,

глас 5:

Святый младенче Гаврииле, / ты за Прободеннаго нас ради от иудей /

люте от онехже в ребра прободен был еси / и за Истощившаго кровь Свою

за нас / все тело твое на истощение крове / в лютыя язвы предал еси,

/ ныне же во славе вечней с Ним вселился еси. / Тем помяни и нас, молим,

зде чтущих память твою, / прося нам здравие телеси / и спасение душам

нашим.

Георгию Новому, Софийскому,

глас 4:

Божественным желанием от юнаго возраста / весь сам себе Господеви возложив,

/ в молитвах и постех образ быв добродетели, / богатство же, и славу,

и доброродство телесное, яко не сущее, презрев, / и Христа единаго от

души возлюбил еси, / и Того, истиннаго суща Бога, в Троице покланяема,

/ пред нечестивыми турки проповедал еси, / и, срацынскую веру, и законы

Моамефовы под ногами поправ / и мучителя ужасив, / мучения венцем украсився,

славне,/ к Небесным востекл еси ликостоянием, / премудре Георгие. /

Моли Христа Бога / сохранити отечество твое и спасти люди и град, /

иже твоя подвиги присно почитающия.

Гурию, Самону и Авиву, испп.,

глас 5:

Чудеса святых Твоих мученик / стену необориму, нам даровавый, Христе

Боже, / тех молитвами советы языков разори,/ Церковь святую укрепи,

/ яко един Благ и Человеколюбец.

Девяти мученикам Кизическим,

глас 8:

Святии девяточислении мученицы, / от различных градов во един лик совокупившеся

манием Божественным, / мужественно за Христа пострадасте, / невидимаго

врага победисте, / зловерныя князи и мучители посрамисте вашим терпением,

/ огнем же любве Божия разжизаеми, / вещественно вас огнь мучащий в

хлад преложисте, / темже дадеся вам от Христа Бога благодать / трясавичную

исцеляти болезнь, / от неяже и многовидных страстей, / милостивно спасайте

и нас предстательством вашим, молимся.

Диомиду, врачу,

глас 3:

Мучительнии сосуди устроиша ти путь к Небесем, / Христов воине Диомиде,

/ победив диавольския козни, / и на Небесех у Христа прославися, / молися

за творящих верою память твою.

Евстратию, Авксентию, Евгению, Мардарию и Оресту,

глас 4:

Мученик всечестных светлость,/ пяточисленных страстотерпцев воспоем,

/ славу земных презревших, / солнца светлаго Евстратия, / премудраго

витию со страдальцы, / на огнь и муки дерзнувших за всех Царя Христа

/ и от Престола Того славы почестьми венцев обдаренных. / Тех молитвами,

Христе Боже, / спаси души наша.

ИоаннуВладимиру, кн. Сербскому,

глас 4:

Крест, явльшийся тебе с Небесе, светел проповедал еси, / просветив

языки ясно, Владимире славне, / обагреньми кровей твоих украсився, /

сподобился еси почестей нетленных, / предстояй Троице, / тем со дерзновением

/ моли спастися нам.

Иоанну Воину,

глас 4:

Всеблагаго Бога и Царя / благоверный раб и воин явился еси, / Иоанне

чудодетелю, / пострадав бо ради веры мужески, / блаженне же скончав

течение, / зриши Всетворца Господа в небесех светлейше. / От Негоже

прием дарование чудес, / страждущим человеком во всяких напастех помогаеши,

/ укрепляеши воины в ратех, / от врагов пленения, / ран же и внезапных

смертей / и от бед лютых изымаеши. / Темже моли Владыку Христа, приснопамятне,

/ да во всяком обстоянии сотворит нам милость, / и не введет нас во

искушения, / но спасет души наша, яко Человеколюбец.

Иоанну Казанскому, мч.,

глас 2:

Страстотерпче святый Иоанне, / блаженна земля, напившаяся крове твоея,

/ Христа бо со дерзновением проповедав, / многия муки от неверных агарян

приял еси, / страданьми своими противных дерзости низложив, / Троицы

поборник явился еси, / Юже и моли даровати нам велию милость.

Иоанну, бывшему Моавию, царю Персидскому, и

иже с ним трем отрокам, глас 6:

Иже ко Христу верою / болезнь телесную исцели, с неюже и душевную,

/ наставляемь от честнаго твоего учителя Феодора, / славный царю Моавие

Иоанне, / и, страдание по Христе купно с верными твоими треми отроки

скончав, / явися в царех мученик, в мученицех же царь, / по Христе течение

скончав, от своих раб волею пострада, / и, сугубу честь от Бога приим,

/ Егоже моли купно с треми верными твоими отроки / спастися душам нашим.

Иоанну, Стефану, Петру, Борису, Иакову, Феодору,

Сильвану, Феодору, Василию, Феодору, Димитрию, Михаилу, Иоанну и Василию

Казанским,

глас 1:

Молитвами Твоих мучеников, Господи, / благочестие в стране Казанстей

насадися, / и, яко пламенем огненным. / Православной верой Восток озарися,

/ и ныне их предстательством, Человеколюбче, / не помяни беззаконий

наших, / но утверди нас в вере истинней / и мир подаждь, молимся Ти.

Иулиану Тарсийскому,

глас 1:

Светлыя постничества подвиги, / радуяся, понесл еси, Иулиане Богоблаженне,

с преподобною Василиссою, / и страдания добльственно претерпел еси /

с честными твоими сострадальцы, / с нимиже моли Христа Бога / спастися

душам нашим.

Киру и Иоанну, безсребреникам,

глас 5:

Премудрии вселенней врачеве, / Кире и Иоанне, / от Бога приясте власть

целити недуги душевныя, / вкупе же и телесныя, / и ныне молитеся / сохранити

град и люди от одержащих зол / и спасти молитвами вашими души наша.

Кирику и Иулитте,

глас 8:

Яко лоза благоплодная, Иулитто честная, / грозд зрел принесла еси Цареви,

всех Богу, / сына твоего Кирика славнаго, / мучением того богатно украсивши

/ и твоею кровию навершивши, / тем и дарова тебе Вышний возмездие в

Вышних, / идеже ликующе, помяните нас, мученицы терпеливодушнии.

Конону Исаврийскому,

глас 4:

Яко девственника предивна / и мученика непоколебима, / блаженнаго страдальца,

/ на бесы власть приемшаго, / Конона песньми восхвалим и к нему возопиим:

/ моли Христа Бога, / да спасет души наша.

Людмиле, кн. Чешской,

глас 4:

Оставльша тьму идолослужения / и с горячей любовию прияв свет Православныя

веры Христовы, / явися ты, святая Людмило, яко звезда утренняя, / и

светом святости твоея / истинный день Богопочитания в Честей земли начав.

Маркиану и Мартирию,

глас 1:

Мученик двоица единонравная, / Маркиан с Мартирием славным, / Ариево

нечестие разрушиша / и Соприсносущна Сына Отцу и Духови веровати научиша,

/ Павлу повинующеся истинных повелений учителю, / темже мечем убиени,

умроша; / и присно со Христом живуще, / о нас Того молят спасти души

наша.

Меркурию Смоленскому, воину,

глас 2:

Возсияв, яко звезда многосветлая, / в соборней церкви пред пречистым

и чудотворным образом Пречистей Богородицы, / за Нюже и за град Смоленск

пострада, / многокозненнаго и богомерзкаго царя Батыя устраши, / и сильнаго

исполина победи, и люди удиви, / душу свою, многострадальне Меркурие,

за благочестие положи, / яко Захариина и Авелева ясно вопиет твоя кровь

ко Господу. / И ныне молися за души наша.

Мине, Ермогену и Евграфу,

глас 8:

Воздержанием страстей огнепальныя / умертвивше зраки и движения, Христовы

мученицы / прияша благодать недуги отгоняти немощных / и живше и по

кончине чудодействовати. / Воистинну чудо преславно, / яко кости наги

источают исцеления, / слава Единому и Создателю Богу.

Миропии, глас 1:

Добромученице Миропие и Христа невесто нетленная,/ ныне Емуже предстоиши,

прекрасная, / раны носящи плоти, / яко камни светлы и светообразны,/

и в кровавую порфиру, яко царица, облеченная, преславная, / умоли Его

за ны, / яже с любовию восхваляющия / хвалы победными и песньми твою

Божественную страсть.

Михаилу сновидцу,

глас 5:

От добляго наставника Феодора / чистоту твердо извыче, / и от нечестия

царицы Сеиды / целомудрием по образу Иосифа сохранися,/ такоже и нечестиваго

царя Адрамелеха / премудрыми твоими глаголы прения и ласкания низложив,/

и по Христе мучения венцем увязеся,/ Богомудрый Михаиле,/ Егоже моли

спасти души наша.

Михаилу, кн. Черниговскому, и болярину его Феодору,

чдтвв., мчч. и испп., глас 4:

Жизнь вашу мученически совершивше, / исповедания венцы украсившеся,

/ к небесным востекосте, / Михаиле премудре с доблим Феодором, / молите

Христа Бога / сохранити отечество наше и люди, / по велицей Его милости.

Тем же святым (Перенесение мощей),

глас 8:

Троичнаго Божества осиянием просветився, / страстотерпче великий княже

Михаиле,/ с премудрым болярином ти Феодором,/ самозванна к подвигом

устремистася,/ сквозе огнь не идоста,/ кусту же и идолом не поклонистася,

но оплеваста / и нечестиваго царя обличиста,/ Христа же Единаго от Троицы

Бога Суща исповедаста./ И того ради кровей своих струями обагристася,

славная./ Темже и венцы от Него победная прияста,/ и нас свыше назираета,/

молим вас, святыя, молите Того,/ яко да вашими молитвами избавит нас

от всяких обстоящих ны зол / и подаст нам вся благая,/ Иже Един Сый

прославляемый во святых Своих.

Величание:

Величаем тя, / благоверный княже Михаиле, / и с болярином твоим Феодором,/

и чтим святую память вашу,/ иже за Христа кровь свою излиясте, / и ныне

молите за нас Христа Бога нашего.

Неделе (Кириакии),

глас 3:

Одолением чудесным / победила еси вражия силы до конца,/ Недело преславная,/

идоложрения бо тьму / далече Креста честнаго светлостию прогнала еси./

Мученице всехвальная, / Христу Богу молися / даровати нам велию милость.

Николаю II, Императору Российскому, св. блгв.,

глас 5:

Царства земнаго лишение, / узы и страдания многоразличныя / кротко

претерпел еси, / свидетельствовав о Христе даже до смерти от богоборцев,/

страстотерпче великий Боговенчанный царю Николае, / сего ради мученическим

венцем на небесех, / венча тя с царицею и чады и слуги твоими Христос

Бог, / Егоже моли помиловати страну Российскую / и спасти души наша.

Оресту, врачу,

глас 4:

Удом усекновение терпел еси / и огненную лютую муку, мучениче, / подвигся,

всеславне, / венцем яве увязеся нетленным, преблаженне, / Престолу же

предстоиши Святыя Троицы, / Юже помоли, да спасет ны, / мучениче Оресте,

верою поющим тя.

Параскеве (Пятнице),

глас 4:

Премудрая и всехвальная Христова мученица Параскева, / мужескую крепость

приимши, / женскую же немощь отвергши, / диавола победи и мучитиля посрами,

/ вопиющи и глаголющи: / приидите, тело мое мечем ссецыте и огнем сожгите,

/ аз бо, радующися, иду ко Христу, Жениху моему. / Тоя молитвами, Христе

Боже, / спаси души наша.

Петру и Стефану, Казанским,

глас 4:

Мучеников двоица единонравная, / Стефане и Петре славнии,/ неверие

соплеменников обличивше,/ Христу последовали есте,/ во Святую Троицу

веровати всех научающе, / Еяже ради великия страдания приемше, / молитеся

о нас ко Господу, / да, избавившеся тьмы греховныя, / Света явимся общницы

невечерняго.

Прову, Тараху и Андронику,

глас 5:

Святых мученик исправлением / Небесныя силы преудивишася, / яко в теле

смертнем, / безтелеснаго врага силою Креста, / подвизавшеся добре, победиша

невидимо. / И молятся Господу / помиловатися душам нашим.

Савве Стратилату и с ним 70-ти воинам,

глас 5:

Земнаго сана пояс оставив и почести, страдальче, / пред мучителем,

льстивым царем, Христа Бога суща исповедал еси, / и Того ради многа

страдания подъял еси, славне, / тем прекрасным победы венцем увязлся

еси от Царя всех царствующаго, / с небесными вои светло преукрашен.

/ Предстоя Тому, Савво, моли, / да спасет души наша.

Серафиме деве. Римской,

глас 8:

Невесто Христова возлюбленная, Серафимо, / наследнице Царствия Небеснаго,

/ добре за Господа пострадавшая / и кровию твоею обагренная / и, аки

царскою багряницею, украшенная, / поминай нас, совершающих святую память

твою.

Сергию и Вакху,

глас 5:

Удобрение Христовых страстотерпец / и очи Христовы Церкве, / очи просветите

душ наших, / Сергие многострадальне и Вакше преславне: / молитеся ко

Господу, / яко да убежим тьмы греховныя / и Света явимся общницы невечерняго

/ молитвами вашими, святии.

Сорока мученикам Севастийским,

глас 3:

Страстотерпцы Христовы четыредесяте, / во граде Севастийстем мужественно

пострадавшии, / чрез огнь и воду прошедшии, / в покой вечный вшедшии,

/ молитеся о нас ко Господу / да жизнь мирну сохранит / и души наша

спасет, яко Человеколюбец.

Стефану Дечанскому, царю Сербскому,

глас 4:

В терпении добрострадальных под­виг твоих / многообразныя раны претерпел

еси, / и по кончине своей / венец от Бога с мученическими лики восприемлеши,

/ и в земли кротких достойно водворяешися, блаженне, / о нас Христа

Бога моли / даровати душам нашим велию милость.

Тому же святому (Перенесение мощей),

глас 8:

Царскую диадиму обагрил еси кровию твоею, Богомудре великомучениче,

/ за скиптр крест в руку приим, / явился еси победоносец / и яко жертву

непорочну принесл еси себе Богу. / От родителей твоих очию зеницы лишен

был еси, и в заточении пребыл еси, / и от своих удавлен еси. / И ныне,

радуяся, предстоиши Святей Троице. / Тем празднуем днесь пренесение

честных мощей твоих / и обновление честнаго кивота, / блаженне Стефане,

молися о державе сродник твоих, / благоугодней быти ей / и сыновом сербским

спастися.

Трофиму, Савватию и Доримедонту,

глас 8:

В Троице хвалимый Бог, троицу мученик прослави, / Трофима и Савватиа

и Доримедонта: / в того бо веровавше, врага низложиша. / Тех молитвами,

Христе Боже наш, помилуй нас.

Трофиму, Феофилу и с ними 13ти мученикам,

глас 4:

Яко воини, мученицы непобедимии, / течением невозбранным в судилище

неверных внидосте / и веры ради многия муки претерпесте, / Христа исповедающе

Единаго со дерзновением. / Того молите, Трофиме и Феофиле с прочими,

/ яко да тяготу страстей отложше, / ваше ныне страдание поем, страстотерпцы

непреоборимии.

Уару и с ним семи учителям христианским,

глас 4:

Воинством святых страстотерпец / страждущих законно, / зря онех, показал

еси мужески крепость свою. / И устремився на страсть волею, / и умрети

вожделе за Христа, / Иже приял еси почесть победы твоего страдания,

Уаре, / моли спастися душам нашим.

Фекле, равноап., первомц.,

глас 4:

Словесем Павловым научившися Богоневестная Фекло, / и верою утвердившися

от Петра Богозванная, / первострадальница в женах, / возшла еси на пламень,

яко на место благоцветущее,/ звери и юнцы устрашишася тебе, вооружися

бо Крестом./ Тем моли всехвальная Христа Бога,/ спастися душам нашим.

Феодору варягу и сыну его Иоанну первомчч. Российским,

глас 2:

Страстотерпцы Господни, / Феодоре со Иоанном отроком, славнии! / Блаженна

земля Русская, напившаяся кровьми вашими, / и радуется отечество наше,

/ в немже вы первии, идолы посрамивше, Христа со дерзновением исповедаете

/ и за Него пострадаете. / Того, яко Блага, молите, / до скончания века

в стране нашей Церковь Православную непоколебиму утвердити / и всех

русских людей во истинней вере и благочестии сохранити.

Феодосии деве, Тирской,

глас 4:

Добродетель благоприятно, мученице, постигла еси, / Христово приятелище

бывши чистое / и Святаго Духа дом возлюблен; / отонудуже посрамила еси

врага, борющаго род человеческий, / добре страдавшая, / и посекла еси

Копронима, Феодосие, мечем веры, / и к чертогу Небесному преставилася

еси, радующися. / Тебе верою чтущим / присно проси велия милости.

Флору и Лавру,

глас 4:

Преудобренную и богомудрую двоицу пресветлую / восхвалим, вернии, по

достоянию, / Флора преблаженнаго и Лавра всечестнаго, / иже усердно

Троицу несозданную ясно проповедаете всем, / темже пострадавше до крове,

/ и венцы пресветлыми увязостеся, / молитеся Христу Богу, да спасет

души наша.

Христине Тирской,

глас 4:

Званием евангельски Христу уневестившися, / Христино славная, / славу

мира сего и похоть бренную вменила еси ни во что же, / о самом телеси

не брегущи, / муки претерпела еси доблественно, / тем твое страдание

хвалами почитаем, / мученице, Христу тезоименитая.

Христофору, Ликийскому,

глас 4:

Одеждами от кровей украшаяся, / Господеви предстоиши, Царю сил, Христофоре

приснопамятне, / отонудуже со Безплотными и мученики поеши / трисвятым

и страшным сладкопением. / Темже молитвами твоими спасай стадо твое.

10ти мученикам Критским,

глас 3:

Многочудный Крит почтим, / процветший честныя цветы, / Христовы бисеры,

/ мучеников сорасленых, / десять бо суть числом, блаженнии, / иже весь

идольский народ посрамиша, / темже и венцы прияша, / добледушнии.

45-ти мученикам Никопольским (Армянским),

глас 1:

Единоумне душею связани бывше, / четыредесять с пятьми страдальцы святии,

/ на врага ополчистеся, / победителие же явльшеся, / приясте венцы от

Христа Бога / и вечное мучений ваших воздаяние, / тыя и нам улучити

молите, / благочестно песньми вас величающим.

, глас 1:

Болезньми святых, имиже о Тебе пострадаша, / умолен буди, Господи,

/ и вся наша болезни исцели, / Человеколюбче, молимся.

20000-м мученикам Никомидийским,

глас 2:

Страстотерпцы Господни, / блаженна земля, напившаяся кровьми вашими,

/ и свята селения, приимшая телеса ваша: / в подвизе бо врага победисте

/ и Христа со дерзновением проповедаете. / Того, яко Блага, молите /

спастися, молимся, душам нашим.

 

Вам понравилась молитва - оцените?

Есть молитвы, которые одинаково важны для всех верующих и для католического и православного христианина   Отче Наш  Радуйся Мария  Псалом 90  Молитва Символ Веры
Джерело Яндекс.Метрика Твоя Библия: Библия, ответы на вопросы, христианская библиотека. Каталог Христианских сайтов Каталог Православных сайтов Маранафа: Библия, словарь, каталог сайтов, форум, чат и многое другое. Рейтинг@Mail.ru